דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוח והנשמה אחד הם עד ש..... 

מאת    [ 17/04/2012 ]

מילים במאמר: 981   [ נצפה 3308 פעמים ]

על אותם אנשים מקסימים שאיבדנו

המוח והנשמה אחד עד ש........

משני תאים חסרי חיים בגודל מיקרוסקופי צומח בתוך כתשעה חודשים אורגניזם מושלם.
בשבוע השמיני מוחו של התינוק מתפתח, ליבו פועל במרץ ומזרים דם לאברי הגוף, פניו של העובר מתחילים לקבל מראה אנושי שמשקף את אותם רגעים מקסימים שבה מתחברת לה הנשמה למוח, ומוצאת את משכנה.

סיפור אמיתי
להורים מבוגרים מהגליל נולדה בת. עד אותה העת התייחסו תושבי הכפר לאישה כעקרה. מספרים, ששנים רבות נהגה להסתובב בשדות ולהתפלל לנס. מיד לאחר הלידה, הבחינו ההורים שההתפתחות של הילדה מהירה וחריגה בהתייחס להבנה, לישיבה, להליכה, לדיבור ולשליטה על צרכיה וכל זאת עוד בטרם מלאו לה שנה. הילדה הייתה מאוד ערנית ונהגה לשחק אך ורק עם ילדים בוגרים מגילה.
כשהגיעה לגיל שש, הסיעו ההורים את בתם לבית הספר ובדרך ביקשה מההורים לעצור בנקודה מסוימת. מיד לאחר שפתחה את הדלת החלה לרוץ לכיוון השדה. ההורים ההמומים החלו לדלוק אחריה בקריאות נלוות שתעצור, אולם הילדה בשלה ממשיכה לרוץ. האימא איבדה את כוחותיה לאחר מרחק לא רב, אולם האב לא ויתר והמשיך. הבת, שהייתה קלת הרגלים, התרחקה מאוד. בשלב מסוים התעייף האב מהריצה והתיישב על סלע. לאחר שהתאושש עלה על הסלע בניסיון לאתר את בתו ולהפתעתו הבחין בה כשהיא חובקת עץ אלון עתיק במרכז עמק שנפרש תחתיו. האב נרגע מעט והחל לחזר על עקבותיו בכדי לאתר את אשתו . מיד כשהגיע למחצית הדרך הבחין שאשתו שמתקרבת בצעדים כבדים וכושלים. יחדיו המשיכו אל עבר עץ האלון במרכזו של העמק. ככל שהתקרבו התגבר הבכי וכך גם קריאות החיבה לנור בתם .אך הבת המשיכה להתעלם ולא הרפתה מאחיזתה בעץ. האם התחננה אולם נור לא הפנתה את פניה להורים. באותו שלב שקרבו אליה ורצו לחבקה, הפנתה את פניה לעברם במבט מוזר ומרתיע. לאחר מספר שניות מלמלה מספר מילים בשפה לא ברורה ולבסוף אמרה בקול צלול "לא קוראים לי נור, קוראים לי ריאן ואחותי קבורה כאן מתחת לעץ, קוראים לה אלאא ". ההורים היו חסרי אונים ולא הצליחו להוציא הגה. לאחר שתיקה ממושכת, ניגש האב לבית נטוש ומוזנח שהיה בקרבת מקום. מצא מעדר שבור, והחל לחפור מסביבו של העץ . לאחר כשעתיים של חפירה הבחין בחבילה מבד. כשכולו רועד פותח את החבילה ברגישות מיריבת , מבחין בבובה מבד ועליה היה רקום השם "אלאא".
הבת הרימה את הבובה חיבקה אותה ואמרה "תודה אבא זו הבובה שלי ,אחותי והחברה הכי טובה שלי".
זיכרון הוא תפישה אל חושית והיחיד שמקשר בין מי שהיינו לבין מי שאנחנו היום. אותה תקשורת משרתת את גופנו ואת נשמתנו והיא האמצעי היחידי שמסוגל לזהות בין המוחשי לבין חושים.
ובלעדיו איננו מסוגלים לתפקד.

הנשמה שנעזרת במערכות קולטני חישה מגיבה במהירות וברגישות גבוהה לכל רגשות שליליים כמו כעס, פחד, כישלון ואכזבה.היא שולחת אותות מתאימים למערכת תפעולית רשתית הקיימת במוח ובאותה מידה הנשמה מזהה בעזרת מערכת קולטני חישה תחושות של הנאה וסיפוק למערכת תפעולית הקיימת במוח. הפרשת חומרים כימים או הורמונים ע"י המוח מותאמים לכל אחד מהמקרים בהתייחס לרגשות שלילים או חיובים, כשהמינון הינו בשליטת הנשמה המשדרת עוצמות שונות לאותות מתאימים.

הנפש שולטת על כל הפעילות המנטאלית של האדם כמו צמיחה, דעת, אינטואיציה, דמיון, שאיפות, רצונות, יצירה ומציאות.וכוח שמקיים את הגשמיות ומסוגלת להפוך תכנים מופשטים וחסרי צורה לדברים ממשיים.

עדויות ומחקרים רבים ברחבי העולם מזהים כי מודעות אינה המאפיין העיקרי של פעולת המוח וכי תהליכים של חשיבה וקבלת החלטות גם הם חלק מהותי, אולם מתברר שחלק לא מבוטל ממנגנוני הפעולה של המוח אינם שואבים מחשיבה מודעת כלל.
ראיה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש אלו חמשת החושים המוכרים ,וכשאנחנו מבחינים בתחושות נוספות כמו התמצאות, תפיסת זמן, אנרגיות, אופי ונטיות, מתברר שאילו מערכות חוש נוספות שנסתרות מבינתנו.

לכל אדם יש את ה"חבילה" שלו. קיימת קבוצה שמשלימה ושמחה בחלקה, וקבוצה אחרת אשר אינה מסופקת ומבכה על מר גורלה. אנשים משתמשים באמצעים כימים או אלימים בכדי לשנות את מר גורלם, שוקעים בדיכאונות, חולמים חלומות ובטוחים שלהם הידע לפתרון להצלחה. המחיר כבד, המוח והנפש עובדים בלי הפסקה. הם משחררים חומרים לא רצויים ומחסירים בחומרים רצויים. ומתוך שכך, המוח והנפש שמבקרים ומתאמים את פעילות מערכות הגוף, בהתאם לקבלת מידע שגוי ממערך החושים, מעבדים אותו ומשבשים את ההבנה וההתנהגות.

המוח הוא כלי מדהים בעל יכולות עצומות. בחלקו נגלה ובחלקו האחר נסתר.עובר שינויים במהלך החיים מושפע מהסביבה, מאירועים, מלמידה ומחוויות. אותם שינויים מתבטאים במערכת תפעולית רשתית, ובהתאם לקבלת מידע ממערך החושים , ומתוך עיבוד אותם נתונים משתקפת לה ההתנהגות והיכולת .

הנשמה שולטת על מערכות קולטני חישה ובכך מזהה ומאפיינת את הגירויים ושולחת אותות מתאימים למערכת תפעולית רשתית (מערכת העצבים ) שמתבטא בגירויים פיזיים הגורמים לשינויים. בסופו של אותו תהליך מערכת עצביים ממקדת את אופיו ועוצמתו של כל גירוי.
תזונתו העיקרית של המוח הוא דם, לעומת הנשמה שמתחככת בחמצן. שניהם ניזונים מאותה "צלחת". שניהם לא מסוגלים לתפקד ולו לרגע קט בצורה נורמטיבית, אם מוזרם דם לא תקין או ממצב של אי אספקת דם, בשני המקרים יגרם נזק נוירולוגי או קוגניטיבי ובמקרה קיצוני שניהם יחברו יחדיו.

הנשמה טהורה ולא ניתנת לשינויים, עומדת לרשותנו אולם לא שייכת לנו. אנחנו מקבלים אותה בהשאלה, היא מוצאת את משכנה במוחנו כבר בשבוע השמיני בהתפתחות העובר, משתלבת בהתפתחות עם "טביעות אצבע" ייחודיות משלה. רגישה לסביבה ופועלת בעזרת קולטני חישה בעזרתם היא משדרת לשני מערכות במקביל- למוח ולנפש. כל אחד מהם יוצר בהתאם מתכנים מופשטים ,לדברים ממשים. הנשמה רגישה לתחושות ורגשות, נסתרת מבינתנו. מקשרת בין החוץ והפנים, בין הנסתר לגלוי. מתרגמת את הנסתר ומשדרת למערכת קולטני חישה. שולטת ומסוגלת לבצע שינויים מהותיים בחיינו.

כל נשמה טהורה קלועה בתוך קליפה הרמטית וייחודית. הייחודיות מאופיינת בהטבעת הידע והשפעה שרכשה באמצעות אדם שליוותה במהלך חייו, ומייצגת אותו עד אותו רגע מדהים כשחוברת לחיים חדשים.

הנשמה אינה יוצרת חיים אלא מלווה אותם , וברגע שאין ביכולתה לשלוט ולהשפיע ממשיכה בדרכה, בין אם האדם בן החיים או נפרד מהם.

"הנשמה נסתרת ופועלת כתודעה ייחודית להשפיע" . מיקי הירש

הערה
כבר עשרות שנים, אולי יותר, ניסו מדענים ורופאים לאתר את הנשמה כמו לדוגמא הרופא ממסצ'וסטס לדאנקן מקדוגל שחשב שאם יש נשמה בתוך גופו של האדם היא חייבת להיות מחומר, וכידוע לכל חומר יש משקל. גם לאחר שקבע שמשקלה של הנשמה הוא 21 גרם, התברר כדבר שטות , לנשמה אין משקל.
במגזר היהודי רווחת האמונה שגלגול הנשמות נובע מאי השלמת תפקיד בעולם הגשמי .
מיליוני אנשים ברחבי העולם, מתרבויות ודתות שונות, מאמינים שהנשמה אינה נעלמת עם המוות אלא מסתובבת בעולם הנשמות .
מיקי הירש מרצה :פלוסופיה מתוך תובנות החיים
ואימון אישי: להורים שנפגעו מילדיהם,לאלה שכישלונות מלווים את חייהם ,שתאונות שיבשו את חייהם ,לאנשים שהדמנציה בתחילת דרכה , לאלה שעברו לאירוע מוחי, לשינוי וגישה .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב